The story of Edam cheese
Edam
Edammer kaasjes
Edammer kaas is wereldberoemd, maar het verhaal achter de kleine ronde kaasjes werd nog nergens verteld.
Daarom bedacht Ric Beretti voor Henri Willig kaasmakers een walk-trough experience, waar audioguides in vele talen vertellen hoe Edam is gegroeid door de kaashandel, hoe boerinnen al in de 14e eeuw 'Cleyne Casekens' maakten en waarom de Edammer bij ons geel is en in het buitenland rood.
Flink engineerde en bouwde de benodigde meubels, opstellingen, vitrines en een heuse selfie-wand uit Edammer kaasjes.
De interactieve installaties werden door ons tot leven gewekt en voorzien van een passende aankleding. Van audioguide triggers en schermbehuizingen tot het koemelkspel, dat toepasselijk in een levensgrote koe is ingebouwd.
Daarnaast leverde en installeerde we de verlichting voor het hele pand.
locatie
Edam
jaar
2020
opdrachtgever
Henri Willig
art direction
Ric Berretty Experience Concepts
interieurontwerp
Louise V
media
MCW/creative agency en Frequin
fotografie
Nico Oussoren